Under ungefär en månad.

 

Kantarelltoast till lunch och finfika med min bästaste vän som var på besök över dagen.

 

Hösten kom till Växjö och på marken är det helt gult. Fint ändå tycker jag.

 

Min fina bjöd på lyxmiddag i stan och sedan hamnade vi på bluesspelning som var så fantastiskt bra.

 

Uteservering med mysbelysning, öl och kärlek som sällskap. Inte helt dumt.

 

Vaknade upp en morgon i mitt flickrum där mussepigglakanen fortfarande används. Utanför fönstret är allt bra mycket grönare och lugnare än vad det är i staden.

 

Gick promenad och fick nostalgikramp när jag gick förbi sibylla (som egentligen inte alls heter så men det förstod vi nog inte då) och samtidigt var det kanelbullens dag.

 

Hälsade på hos pappa och satte en ny höstig blomma.

 

Gick till mamis salong och blev tjusig i håret igen. Hos mamma är alla möbler i teak och det luktar permanentvätska och parfym. Det kan nog vara ett av mina absoluta favoritställen.

 

Grönt mango-te i nyaste koppen och planering. När jag håller på och somnar på politikföreläsningar blir det stjärnor lite överallt.

 

En mysig pub i Malmö med vackra tapeter och tjusiga takkronor.

 

Finaste tekoppen och utmärkt malmösällskap i väntan på taxi efter en kväll i en ateljé där vinet kostade 15:- glaset.

 

Det perfekta ägget och en fantastisk halloumismörgås.

 

Gårdagens resa till Wanås där vi tittade på konst och kvällens middag som kan ha varit det godaste på länge. Teriyakikyckling med grönsakspasta. Nomnomnom.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0