Recept för en fin söndag.



Jag har varit hemma hos mamma några dagar och har inte riktigt haft någon tid över till datorn. Men bilderna ovan visar den tvårättersmiddag som jag styrde upp i söndags. Slapp med bok och How I met your mother hela dagen och sedan god mat och film på kvällen = en helt perfekt söndag när man är ledig för att man har skrivit megatenta dagen innan. Inte helt fel.

Till Bruschettan tar man bara en skiva bröd som man penslar med vitlök och olja. Stek den lite på varje sida. Undertiden hackar man tomat och basilika och blandar med salt och peppar. När brödet är klart lägger man på röran och serverar på en gång. Självklart kan man blanda i annat i röran också, som mozzarella kanske, men så blev det inte den här gången.

Receptet jag gör min svamprisotto på är det bästa, lättaste och snabbaste som finns och det hittar man här.


Kommentarer
Postat av: louise

det här mumsiga ska mor o far o lill-alex få njuta av imorgon! tusen tack!

2011-10-06 @ 23:11:08
Postat av: Kajsa

Mmm, risotto, så himla gott!

2011-10-16 @ 09:40:40
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0