Söt citron.

Idag är det ju första maj och jag har spenderat kvällen hemma hos Daniels föräldrar. Vi har grillat, vilket var premiär för mig. Så.himla.gott. Jag hade med mig en citronpaj som är så fantastiskt god och lättbakad och nu tänkte jag att ni skulle få receptet!


Först smörjer man en form med lite smör. Ta 6 digestivekex och mosa sönder dom med händerna eller mixer. Små små korn ska det bli. Blanda med 2 msk flytande margarin. Degen håller inte ihop så bra men lägg den i formen och fördela över hela och en liten bit upp på kanterna. Sätt in den i kylen och sätt på ugnen på 175 grader.


Ta 2 citroner och tvätta skalet. Riv skalet fint så du får 1 msk och dela sedan citronerna och pressa ur all saft. Blanda ihop saften med 2 ägg och 300g kondenserad mjölk - sockrad.


Ta fram pajskalet och häll i citronblandningen. Skjuts in i ugnen i en kvart.


Låt pajen svalna. Den är godast om den är kylskåpskall. Sedan är det bara att servera!



Kommentarer
Postat av: Selma

Fint!

2012-05-02 @ 18:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0